pátek 25. října 2013

Jablečná buchta kypřená kváskem


I když jsem se odmlčela, stále bádám různými soběstačnými směry, své poznatky budu teď opět zveřejňovat, dokud nějaké budou :). Také čtu pečlivě všechny vaše komentáře a moc za ně tímto děkuji!

Pořád mě nepřestal bavit kvásek na sladko. Teď jsem dovnitř prozměnu nastrouhala jablka :) . Je jedno do jaké formy to nakonec nalejete, ale nejlíp se to bude jíst poněkud nižší, než jaké to nakonec vzniklo mě, z dortové formy. Druhý den je buchta vlhčí, ale zase ne nějak výrazně. Myslím, že kdyby zůstala nesnědena, vydžela by několik dní stejně dobrá. A rozhodně se hodí spíš jako jídlo než jako moučník, protože je poměrně sytá.
Pokud vám bude připadat méně sladká, přidejte cukr. sami nejlíp víte jaký poměr mouka cukr vám nejvíc vyhovuje. Navrch místo čokolády, můžete dát jakoukoliv jinou polevu nebo jen marmeládu.


Jablečná buchta kypřená kváskem

300g hladké mouky 
300 - 350 ml vody
1 lžíce žitného kvásku

400g hrubé mouky
150g cukru
120 ml oleje
3 vejce
4 větší nejlépe kyselá jablka
2 lžičky skořice
100g ořechů

1 čokoláda na vaření
1 dcl mléka či smetany
1 lžička oleje

Večer před pečením smícháme 300g mouky, vodu a kvásek, necháme přes noc (a nebo přes den, jak se vám to lépe hodí) společně rozkvasit. Poté oloupeme jablka, nastrouháme je na hrubo a přidáme ke kvasu. Oříšky pomeleme a 70g vsypeme do těsta. Poté vmícháme vše ostatní kromě čokolády, mléka, lžičky oleje a zbytku oříšků. Těsto bude zpočátku husté, ale jablka pustí šťávu a těsto začne řídnout - nepřidáváme už žádnou tekutinu. Výsledné těsto by mělo být jako hustá kaše. Nemělo by téct, ale mělo by jít bez problémů míchat. A to s ním taky budeme alespoň čtvrt hodiny dělat. Míchání pomůže zlepšit výslednou strukturu těsta. Po promíchání ho rovnou nalijeme do námi zvolené, vymazané a vysypané, formy. V této bude buchta kynout 2 až 3 hodiny. Troubu předem rozehřejeme na 230°C, buchtu dáme do trouby a pečeme 5 minut, poté teplotu stáhneme na 200°C a necháme péci dalších 45 minut. Pak buchtu necháme zcela vychladnout. Na polevu si rozehřejeme čokoládu se lžičkou oleje, přilijeme mléko a společně dobře rozpustíme. Polijeme buchtu čokoládou a posypeme zbylými oříšky.




 

14 komentářů:

  1. díky za recept, já už se několik dní chystal, že zase připravím domácí kvásek - když se netopí v kamnech, tak nám nepřežije - Váš recept mě k tomu konečně dokopal, kvásek je na skříni u kamen, a už se těšíme na jablíčkovou buchtu.

    OdpovědětVymazat
  2. a ta první fotka na Vašem příspěvku....nádhera.....hodně o Vás říká

    OdpovědětVymazat
  3. teda tenhle blog je pro mně větší překvapení než výsledky voleb :-) já si pořád říkám, jaká škoda, že není více blogujicích výtvarnic a nakonec najdu jednu přímo z Bechyně! v Bechyni už sice deset let nejsem, ale vyrostla jsem tam, získala základy výtvarničení a kvůli rodině se tam tak dvakrát do roka vracím. třeba se můžem jednou potkat naživo. kde tam bydlíte? možná se i známe a já o tom vůbec nevím :-) v každém případě přeji krásnou neděli a zvu i ke mně na "návštěvu"... (vad-art.blogspot.co.at)

    OdpovědětVymazat
  4. Buchta je úžasná, děkuji za recept. Měla jsem neodolatelnou chuť si k ní ušlehat šlehačku. Myslím, že by si to určitě zasloužila... Snad zítra.
    Mám ji poněkud nižší. nějak za ty 3 hodiny moc nenakynula, ale je kyprá a hlavně strašně dobrá :-). Ještě jednou díky. Kvásek nasladko má pro mne zatím netušené možnosti - toto byl můj první pokus a jsem unešena. Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Zememeric jsem úplně napjatá jak ten kvásek potažmo buchta dopadne! A za to o té fotce děkuju :) je to totiž pravda pravdoucí...hlavně ty drobečky na stole - musím fotit rychle neb za mnou už stojí fronta s talířky :D. Zdravím a přeju ať se dílo podaří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ted jsme namichali těsto a do rana bude kynout....snad to dopadne :-)

      Vymazat
  6. Sonjo to je moc milá návštěva tu. Koukla jsem k vám na blog a hned si ho oblíbila! Bydlíme pět kilometrů od Bechyně směrem na Opařany v úpně maličké vesničce. Bydlíme na konci vsi, nad údolím, s výhledem na louky. Moc rádi vás uvidíme!

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko to je radostné čtení! Hned mám chuť zase něco kváskového upéct. Myslím, že je kváskové sladké pečení snadné, snadnější než chleba :). Musím vymyslet něco extra zajímavého. Děkuju za komentář :)

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá náádherně, to musím vyzkoušet, díky.

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 140 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany. Momentálně máme denně 30 000 kliků. Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat
  10. konečně! konečně už tichý život není úplně tichý...
    sladké kváskové pečení ještě tolik vyzkoušené nemám, doufám, že na tento recept u nás někdy dojde.
    přeji klidné a spokojené adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Mila Lucie,
    uplnou nahodou jsem zavitala na tvuj blog a jsem nadsena. Kvasek si vyzivuji uz nekolik let a obcas take zkousim ruzne recepty "na sladko" ( naposled to byly livance.) Tesim se na nove prispevky, byla by skoda takovy bezva blog nechat lezet ladem! Jdu zadelat jablecnou buchtu at zitra muzu pect:)) Moc zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat
  12. Díky z recept. Vytáhla jsem kvásek z lednice a nechám se inspirovat v kombinaci mák a nějaké to jablíčko na zvláčnění. Už se těším, jak ten pokus dopadne:-). Moc zdravím Dana

    OdpovědětVymazat
  13. Díky za recept určitě vyzkouším. Chtěla sem se zeptat jestli by se nic nezkazilo, kdybych tam hodila i normální hořkou čokoládu? Léňa

    OdpovědětVymazat