středa 10. dubna 2013

Banánovo ovesné muffiny

Tak tu teď bylo podezřelé ticho. Celkem dlouhé a celkem důrazné. Užívala jsem si své lekce pokory. Protože když už máte pocit, že zvládáte alternativní léčbu i výrobu všech těch domácích potřebností levou zadní, že už vlastně léky ani polotovary nepotřebujete, raději na to rychle zapomeňte a jděte něco pořádného dělat. Nebo přijde zasloužená lekce :). No nic, nakonec jsem vydržela jen na lécích na teplotu a průdušky, žádná hrůza. Zbytek opravdu s přehledem obstaraly léčivky... Ale kromě jiného jsem si uvědomila jak v některých chvílích potřebujeme své blízké, aby se o nás postarali...

Po strázních nemocí vlastních i rodinných jsem konečně našla sílu upéct i něco jiného než jen chléb. Původně to měly být klasické banánové muffiny podle Bible domácího pečení. Ty jsou nadýchané a prostě skvělé! nejprve jsem ale zjistila, že mi některé suroviny chybí a pak jsem usoudila, že by to chtělo něco zdravějšího. Nakonec vznikl zcela nový recept a ten z BDP udělám někdy příště. O ten vás neošidím, protože je to nejlepší recept na banánové muffiny, který znám!

Některé součásti receptu nebyly bohužel výsledkem experimentu, ale jen nedostatkem surovin. Proto limetu můžete směle zaměnit za citron. Jen šťávy pak dejte méně. Celkově jde o vlhčí a nižší muffiny.



Banánovo ovesné muffiny

100g třtinového cukru
100g ovesných vloček
100g celozrnné pšeničné mouky
120g tuku (máslo, Hera)
2 vrchovaté lžíce tvarohu
1/4 šálku mléka (60-70ml)
2 větší vejce
2 vyzrálé banány
větší špetka soli
1 čajová lžička sody
1 čajová lžička prášku do pečiva
1 lžička vanilkového extraktu
kůra a šťáva z jedné limety

Banán rozmačkáme vidličkou, smícháme s mlékem a tvarohem a rozmixujeme tyčovým mixerem. Mezitím necháme rozehřát tuk. Do směsi přimixujeme obě vejce, limetu a vanilkový extrakt. Poté přiléváme horký tuk a dále mixujeme až celá směs zesvětlá. Ovesné vločky buď umeleme nebo rozmixujeme spolu s cukrem a smícháme s celozrnnou moukou, sodou, práškem do pečiva a solí. Suché suroviny vsypeme do banánové směsi a krátce, rychle promícháme. Ihned plníme do vymazané a vysypané muffinové formy. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C zhruba 25 minut. Po upečení necháme několik minut chladnout ve formě než vyndáme na mřížku.












1 komentář:

  1. Ha ha, něco podobné jsem dělala na podzim partě řemeslníků, kteří k nám přijeli na montáž hromosvodu. Ptala jsem se jich, jestli si dají něco sladkého. No, asi netušili, že to bude i zdravé. Jako nejdřív se na to dívali trochu podezřívavě, ale nakonec to vyzkoušeli a na mě se už pak nedostalo. :-D

    OdpovědětVymazat