čtvrtek 21. února 2013

Tělové mandlové mléko s vanilkou a aloe

Když jsem začala s hlubší detoxikací, rozhodla jsem se vzdát i syrového kravského mléka. Tak jsem si do obilné kávy vyrovila mléko mandlové. Není to pravda stejné, ale chuťově je pro mě za všech rostlinných mlék asi nejpřijatelnější. Recept na jeho výrobu naleznete například zde. Vyrobila jsem ho ze 100g celý litr a zjistila, že ho asi celé nevypiju. Dlouho už jsem vymýšlela jak udělat jemné spíš pečující a hydratující tělové mléko. Mandlové mléko mi přišlo jako dobrý základ. Vanilkovou vůni mám moc ráda a navíc mám zrovna skvělý domácí extrakt, který jsem zesílila esenciálním olejem. Extrakt v alkoholu navíc slouží jako konzervant. Aloe vera (neboli pravá) je úžasně hojivá rostlinka, která se i v květináči za severním oknem množí vysokou rychlostí (doporuučji odsazovat, nejstarší jednince spotřebovat a mladé nepřelívat a hýčkat). Místo very lze použít i arborescens (aloe stromová). Výtažek se získává poměrně těžko, ale nakonec se to nejspíš povede :). Navíc jsem objevila, že mléko má nejspíš bělící účinky neboť mi na potíraných místech mizí pigmentace spálenin (od pečení chleba), ale i loňské opálení. Musím to ale ještě ověřit!



Tělové mandlové mléko s vanilkou a aloe verou

2dcl mandlového mléka
1 cm2 včelího vosku
40ml mandlového (nebo jiného výživného) oleje
1 lžíce kukuřičného škrobu
1 lžíce vanilkového extraktu (nebo několik kapek oblíbené silice)
2 ml glycerinu
extrakt z aloe very (ze tří větších listů)

Z mandlového mléka oddělíme 2 lžíce a v nich rozmícháme škrob, dáme rozehřát olej s voskem a zároveň přivedeme zbylé mandlové k varu. Do mléka po malých částech škrob. Dáme ho jen tolik, aby měl hustotu, která nám bude vyhovovat. Chladnutím sice směs zhoustne, ale my ji budeme ještě mixovat, čímž se konzistence upraví. Ohřátý olej s rozpuštěným voskem vmícháme do mandlové směsi, přidáme glycerin. Za občasného šlehání necháme schladnout. Do vlažného mléka přidáme silice, extrakt z aloe very, vanilky a tyčovým mixerem chvíli mixujeme. Mléko zřídne a můžeme ho plnit do nádobek. Uchováváme ho v lednici, kde nám ještě lehce dohoustne.

extrakt z aloe very

3 velké listy
3 lžíce převařené vody vychlazené na pokojovou teplotu

Aloe pokrajíme nadrobno a rozmixujeme s vodou. Poté jí dáme do plátýnka a vymačkáme z ní tekutinu. Tekutina je silně gelovitá, ale nakonec se to povede. Výtažek přidáme do mléka před mixováním.



3 komentáře:

  1. Jako na zavolanou, nějaká souhra nejspíše :). Včera mi paní výměnou za kvásek dle Kváskové mapy přivezla čištěný včelí vosk a já ho zamýšlela zpracovat na leštěnku a nějakou kosmetiku!

    OdpovědětVymazat
  2. Jitko tak to je paráda! Ať se vše podaří, ale to ono se podaří určitě :)

    OdpovědětVymazat
  3. krásné,,, jednou to budu zkoušet také, ale musím pomalinku nakoupit ty ruzne ingredience a podobne a už se na to těším :), kasha

    OdpovědětVymazat