pátek 25. ledna 2013

Italská čočková polévka

Tuto polévku nedělám často, protože mi na ní obvykle nějaká ingredience chybí. Ona je to tedy spíš polévka letní. Druhým důvodem, proč ji dělám zřídka je, že jí část rodiny nemá ráda anžto jí připomíná boršč. Což znamená, že ta část rodiny (konkrétně dcera) nad tou polévkou ještě sedí a snaží se z ní něco vybírat (konkrétně celer). No nic, mě polévka chutná velmi a zbytek rodiny ji minimálně toleruje...
Zpočátku mě poněkud překvapilo, proč je to vlastně polévka jakože italská. Ale protože pochází z kuchařky vydané někdy v devadesátých letech, myslela jsem, že je to taková básnická licence jako třeba španělský ptáček nebo vídeňský řízek. Ale asi není. Než jsem polévku dnes vařila, trochu jsem prohledala internet (i v italštině) musím konstatovat, že italové čočku vaří, i když to, co do ní dají se asi, dle chuti, velmi liší. Takže směle tuto čočkovou polévku prohlašuji za italskou :). 
Oproti původnímu receptu jsem snížila množství celeru (příště zkusím řapíkatý), dala červenou papriku místo zelené a vyměnila obyč olej za olivový. Vynechala jsem ocet, protože díky protlaku je kyselá až až a taky sojovou omáčku, protože ta podle mě do italské kuchyně jaksi nepatří. Polévka je tak hustá, že v ní stojí lžíce a to není zahuštěná moukou! A je jí opravdu hodně, takže si klidně pro čtyři strávníky dělte množství dvěma.




Italská čočková polévka

500g čočky
2 litry vody
2 velké rajčatové protlaky
1 strední cibule nakrájená najemno
1/2 velké papriky nakrájené na malé kostičky
kus celeru nastrouhaný nahrubo
3 stroužky česneku - drcené
1/2 lžičky bazalky
1/2 lžičky oregana
1/2 lžičky tymiánu
2 lžíce olivového oleje
500g listového špenátu (i mraženého)
pepř a sůl

Čočku den předem namočíme. Vaříme ji cca 30 minut. Poté do hrnce vložíme všechny suroviny kromě oleje, cibule a špenátu a dáme vařit. Vaříme dokud není čočka zcela měkká. Mezitím si cibulku rozesmažíme na oleji, přidáme špenát a dusíme doměkka. Když je polévka v hrnci hotová, můžeme jí polovinu odebrat a rozmixovat (já to nedělám), poté obě poloviny opět smícháme, přidáme špenát, dosolíme a můžeme podávat.



3 komentáře:

  1. Ta se mi moc líbí .. ráda vyzkouším ... Děkuji ... Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. To zní úžasně, určitě vyzkouším, děkuju.

    OdpovědětVymazat
  3. Dámy zdravím a děkuji! Ať vám chutná....já si jí dám ráda dnes znovu k večeři :)

    OdpovědětVymazat